четвртак, 24. јул 2014.

Direktor fotografije, dan ranije



Epizoda:
Vređanje filmadžije – DP (direktor fotografije), dan pre
Uloge:
Režiser
Direktor Fotografije (DP)
Sinopsis:
ScenaI
Reditelj prilazi setu na kojem trenutno snima fotograf. Tek kad mu skroz priđe vidi se da je to njegov nekadašnji direktor fotografije. Kada ga vidi ovaj prekida snimanje i daje pauzu manekenki.
Reditelj: -„Kako si pobogu dospeo ovde?“
DP: -„Diviš mi se ili me prezireš?“
Reditelj: -„Ni sam nisam siguran. Zavidim ti. Mnogi bi voleli da su na tvom mestu.“
DP: -„Misliš zato što sam okružen nesigurnim, lakovernim anoreksičnim devojkama koje vole da se pokazuju i rade sve što od njih fotograf zahteva? Pogrešan razlog;  Ako se nekom i diže na njih, posle dva sata ovde prestalo bi. Ove rospije su dobre samo u jednoj stvari, a to je da ti idu na živce, a ne na kurac.“
Reditelj: -„Zar to nije isto?“
DP: -„Jezički možda, suštinski velika je razlika. Rado bi pristao da mi idu na živce sve dok to podrazumeva i to da će sa vremena na vreme da mi dođu na kurac.“
Reditelj: -„A to nerade?“
DP: -„Ja sam mala riba u ovom moru.“
Reditelj: -„Hoćeš da postaneš veća riba?“ /(Fotograf se okreće da ga pogleda, klima glavom u kao da pita „Šta?“)
Reditelj: -„Promeni more. Ako ponovo počneš da plivaš u mojim vodama bićeš druga najveća riba u moru.“
DP: -„A šta se desilo sa tobom? Porastao si? Postao sam svoj producent? Ne razumem.“
Reditelj: -„Dobio sam odrešene ruke. O svemu odlučujem ja... i sam biram svoje ljude.“
DP: -„Ja više nisam „tvoj“ čovek.“
Reditelj: -„Imaćeš samostalnost koju imaš ovde.“
DP: -„Danas je lako naći nekoga da bude to što tebi treba, zašto baš ja?“
Reditelj: -„Zato što ti imaš izvežbano oko za detalje. Zato što znaš da vidiš scenu bolje od drugih. Uvek znaš da pogodiš najbolji ugao i kad radim sa tobom ne moram da razmišljam šta ću sve morati da popravljam u montaži. Nisam mogao da te platim, uvek si bio podređen,... bio sam i ja... sada imam odrešene ruke, a i znam da koliko god da si ovde velik ovo te ne zadovoljava. Radije ćeš snimati i najgoru psihodeliju nego reklame. Ti nisi čovek za reklame. To je laž. Znaš zašto to znam? /(Fotograf odrečno klima glavom)./ Zato što sam sličnu laž ja pokušao da prodam i nije mi uspelo. Možeš lagati druge, ali ne i sebe. Ovde ti nije mesto.“
DP: -„A gde mi je mesto? Uz tebe?“
Reditelj: -„Ne treba se vezivati za ljude, samo za projekte. Znaš to. Ovog puta imam nešto.“
DP: -„Šta?“
Reditelj: -„Nešto bolje od anoreksičnih devojčica koje se keze u aparat. Oštro, pomalo cinično... svidelo bi ti se... a i trebaš mi... ti imaš taj talenat koji ja nikada nisam razvio.“
DP: -„Dakle trebam ti za kasting. To hoćeš da mi kažeš.“
Reditelj: -„Trebaš mi i za ono posle. A na kastingu mi treba dobro oko.  Danas su sve rospije iste. Dolaze namazane sa toliko slojeva šminke da nikada ne znaš šta te može zadesiti ako se usudiš da počneš da ih skidaš.“
DP: -„Treba ti neko ko će da skine tvoje glumice?“
Reditelj: -„Treba mi neko ko će da stvari vidi ogoljeno i jasno. Neko ko ima oko za detalje i dara da ih ukombinuje kad i gde treba.“
DP: -„Počastvovan sam, ali ja već imam svoj sopstveni harem.“
Reditelj: -„Nije tvoj.... a ni tvoje mesto nije ovde.“
DP: -„Dakle trebao bi da se odreknem svega ovog i krenem za tobom. To je tvoja ideja? Šta si ti? Mesija?“
Reditelj: -„Čovek sa idejom.“ /(Fotograf cinično odmahuje glavom.)
Reditelj: -„Hajde prestani da lažeš i sebe i mene. Nije ti mesto među anoreksičnim glupačama.“
DP: -„A među glumicama jeste? One su samo druga vrsta glupača.“ /(Režiser klima glavom, slaže se ali to ne govori, naizgled mu samo povlađuje)
Reditelj: -„Zgodnija vrsta. One za razliku od ovih tvojih modela obično poseduju obline i ženstvenost. Zar to nije ono zbog čega si postao fotograf? Obline, a ne  živi skeleti...“ /(svo vreme govore   zaverenički, kao da sklapaju pakt bez da (otvoreno, javno) progovore. Direktor fotografije se premišlja. On je ljubitelj oblina i priča, a ne direktnih poruka (intimno mu se gade), ali ih radi jer mu je to posao. Reditelj to zna, kao što zna da on sebe usled ovoga vidi kao neku vrstu stilskog pornografa koji svu (ne) realnost priče (reklame) smešta na fotografiju koju prodaje. Duboko je nezadovoljan i frustriran zbog ovoga. Takođe jasno mu je da je Reditelj u pravu i da mu više prija rad sa njim i glumicama. Kratko razmišlja, Reditelj ga pušta a onda ponovo preuzima inicijativu.)
 Reditelj /(gleda okolo): -„Ne volim modu. Skriva istinske žene od nas. Danas je sve šminka. Kako čovek da zna? Šta ima u izlogu a šta u radnji?“
DP: -„To je lako. Dovoljno je da imaš „uvežbano“ oko.“
Reditelj: -„Ti ga imaš. Zato mi trebaš.... A koliko znam ni ti ne voliš modu.“
DP: -„Ovo je samo tezga.“
Reditelj: -„Ne izgleda tako. Ali rado ću da ti pružim šansu da se vratiš na pravi put.“
DP: -„Prosto ne znam kako sam mogao da živim bez tvog sarkazma. Uzgred budi rečeno kad ćeš već da naučiš da biraš žene? Već mi je dosadilo da te spasavam.“
Reditelj: -„Ti si me upoznao sa bivšom ženom, dakle duguješ mi.“


Нема коментара:

Постави коментар