Epizoda:
Vređanje filmadžije – DP
(direktor fotografije), dan pre
Uloge:
Režiser
Direktor
Fotografije (DP)
Sinopsis:
ScenaI
Reditelj prilazi setu na kojem
trenutno snima fotograf. Tek kad mu skroz priđe vidi se da je to njegov
nekadašnji direktor fotografije. Kada ga vidi ovaj prekida snimanje i daje
pauzu manekenki.
Reditelj: -„Kako si pobogu dospeo
ovde?“
DP: -„Diviš mi se ili me
prezireš?“
Reditelj: -„Ni sam nisam siguran.
Zavidim ti. Mnogi bi voleli da su na tvom mestu.“
DP: -„Misliš zato što sam okružen
nesigurnim, lakovernim anoreksičnim devojkama koje vole da se pokazuju i rade
sve što od njih fotograf zahteva? Pogrešan razlog; Ako se nekom i diže na njih, posle dva sata
ovde prestalo bi. Ove rospije su dobre samo u jednoj stvari, a to je da ti idu
na živce, a ne na kurac.“
Reditelj: -„Zar to nije isto?“
DP: -„Jezički možda, suštinski
velika je razlika. Rado bi pristao da mi idu na živce sve dok to podrazumeva i
to da će sa vremena na vreme da mi dođu na kurac.“
Reditelj: -„A to nerade?“
DP: -„Ja sam mala riba u ovom
moru.“
Reditelj: -„Hoćeš da postaneš
veća riba?“ /(Fotograf se okreće da ga pogleda, klima glavom u kao da pita
„Šta?“)
Reditelj: -„Promeni more. Ako
ponovo počneš da plivaš u mojim vodama bićeš druga najveća riba u moru.“
DP: -„A šta se desilo sa tobom?
Porastao si? Postao sam svoj producent? Ne razumem.“
Reditelj: -„Dobio sam odrešene
ruke. O svemu odlučujem ja... i sam biram svoje ljude.“
DP: -„Ja više nisam „tvoj“
čovek.“
Reditelj: -„Imaćeš samostalnost
koju imaš ovde.“
DP: -„Danas je lako naći nekoga da
bude to što tebi treba, zašto baš ja?“
Reditelj: -„Zato što ti imaš
izvežbano oko za detalje. Zato što znaš da vidiš scenu bolje od drugih. Uvek
znaš da pogodiš najbolji ugao i kad radim sa tobom ne moram da razmišljam šta
ću sve morati da popravljam u montaži. Nisam mogao da te platim, uvek si bio
podređen,... bio sam i ja... sada imam odrešene ruke, a i znam da koliko god da
si ovde velik ovo te ne zadovoljava. Radije ćeš snimati i najgoru psihodeliju
nego reklame. Ti nisi čovek za reklame. To je laž. Znaš zašto to znam? /(Fotograf
odrečno klima glavom)./ Zato što sam sličnu laž ja pokušao da prodam i nije mi
uspelo. Možeš lagati druge, ali ne i sebe. Ovde ti nije mesto.“
DP: -„A gde mi je mesto? Uz
tebe?“
Reditelj: -„Ne treba se vezivati
za ljude, samo za projekte. Znaš to. Ovog puta imam nešto.“
DP: -„Šta?“
Reditelj: -„Nešto bolje od anoreksičnih
devojčica koje se keze u aparat. Oštro, pomalo cinično... svidelo bi ti se... a
i trebaš mi... ti imaš taj talenat koji ja nikada nisam razvio.“
DP: -„Dakle trebam ti za kasting.
To hoćeš da mi kažeš.“
Reditelj: -„Trebaš mi i za ono
posle. A na kastingu mi treba dobro oko.
Danas su sve rospije iste. Dolaze namazane sa toliko slojeva šminke da
nikada ne znaš šta te može zadesiti ako se usudiš da počneš da ih skidaš.“
DP: -„Treba ti neko ko će da
skine tvoje glumice?“
Reditelj: -„Treba mi neko ko će
da stvari vidi ogoljeno i jasno. Neko ko ima oko za detalje i dara da ih
ukombinuje kad i gde treba.“
DP: -„Počastvovan sam, ali ja već
imam svoj sopstveni harem.“
Reditelj: -„Nije tvoj.... a ni
tvoje mesto nije ovde.“
DP: -„Dakle trebao bi da se
odreknem svega ovog i krenem za tobom. To je tvoja ideja? Šta si ti? Mesija?“
Reditelj: -„Čovek sa idejom.“ /(Fotograf
cinično odmahuje glavom.)
Reditelj: -„Hajde prestani da
lažeš i sebe i mene. Nije ti mesto među anoreksičnim glupačama.“
DP: -„A među glumicama jeste? One
su samo druga vrsta glupača.“ /(Režiser klima glavom, slaže se ali to ne
govori, naizgled mu samo povlađuje)
Reditelj: -„Zgodnija vrsta. One
za razliku od ovih tvojih modela obično poseduju obline i ženstvenost. Zar to
nije ono zbog čega si postao fotograf? Obline, a ne živi skeleti...“ /(svo vreme govore zaverenički, kao da sklapaju pakt bez da
(otvoreno, javno) progovore. Direktor fotografije se premišlja. On je ljubitelj
oblina i priča, a ne direktnih poruka (intimno mu se gade), ali ih radi jer mu
je to posao. Reditelj to zna, kao što zna da on sebe usled ovoga vidi kao neku
vrstu stilskog pornografa koji svu (ne) realnost priče (reklame) smešta na fotografiju
koju prodaje. Duboko je nezadovoljan i frustriran zbog ovoga. Takođe jasno mu
je da je Reditelj u pravu i da mu više prija rad sa njim i glumicama. Kratko
razmišlja, Reditelj ga pušta a onda ponovo preuzima inicijativu.)
Reditelj /(gleda okolo): -„Ne volim modu.
Skriva istinske žene od nas. Danas je sve šminka. Kako čovek da zna? Šta ima u
izlogu a šta u radnji?“
DP: -„To je lako. Dovoljno je da
imaš „uvežbano“ oko.“
Reditelj: -„Ti ga imaš. Zato mi
trebaš.... A koliko znam ni ti ne voliš modu.“
DP: -„Ovo je samo tezga.“
Reditelj: -„Ne izgleda tako. Ali
rado ću da ti pružim šansu da se vratiš na pravi put.“
DP: -„Prosto ne znam kako sam
mogao da živim bez tvog sarkazma. Uzgred budi rečeno kad ćeš već da naučiš da
biraš žene? Već mi je dosadilo da te spasavam.“
Reditelj: -„Ti si me upoznao sa
bivšom ženom, dakle duguješ mi.“
Нема коментара:
Постави коментар