Epizoda:
Vređanje filmadžije – producent,
dan ranije
Uloge:
Producent
(kasne dvadesete, uspešan, samozadovoljan, prebrzo uspeo, delimično uživa u
tome da ponižava one koji su ga kinjili kao dete (prijatelji iz škole sa kojima
se još uvek druži, koji su ga tukli dok su išli u školu a koji sad uglavnom
zavise (finansiski) od njega) Delimično spreman da se menja onako kako mu to
žene u njegovom okruženju (majka i ljubavnica) to zahtevaju (nije papučić u
klasičnom smislu reči, ali tendencije postoje, on sam misli da je to uredu i
normalno).
Majka
(ponosna na sina. Boji se da mu uspeh i slava ne udare u glavu. Sretna jer je
uspela da odgaji „takvo dete“.)
Ljubavnica
(srednjih dvadesetih, još na fakultetu ili ga tek završila, donekle idealizuje
svog partnera ali i odlučna da ga menja kako njoj odgovara)
Komšija
(starac, (sed, sa bradom-Sava) skuplja novac za održavanje zgrade, dvorišta i
igrališta)
Prijatelji
(prijatelji iz osnovne i srednje škole, šarenoliko društvo)
Sinopsis:
Scena I
Producent sedi u kafani sa
prijateljima. Naručena hrana je skoro pojedena a jedan po jedan prijatelj
naizmenično odlaze do toaleta. Očigledno im je neugodno (nemaju novca da plate
napravljeni ceh a u prisustvu su žena i devojaka). Producent to primećuje, ali
pušta ih da se „preznojavaju“ pre nego što pokaže svoju moć i otvori novčanik.
Kaže jednom od prijatelja da
pozove konobara, a zatim odlazi u toalet. Podrugljivo im se smeje, vidno uživa
u tome što se oni sad preznojavaju. Uživa u tome što nervoza i napetost kod
njih rastu. Ne žuri, u toaletu ćaska sa „batlerom“ (babaesrom).
Vraća se za sto. „Prijatelji“ sad
mogu da odahnu (bar se tome nadaju). Jednom od njih je nelagodno što je
fascikla još uvek prazna (još je unutra samo račun). Producent upadljivo baca
pogled na konobara koji stoji malo podalje od stola (očigledno je da čeka).
Usiljeno se osmehuje svima i uzima fasciklu, bez da pogleda račun u fasciklu
stavlja svoju zlatnu karticu i poziva konobara. Predaje mu faciklu, i ovaj odlazi.
Iako mu se „prijatelji“ osmehuju
i zavide mu, on je svestan i drugih njihovih osećanja. Većena njih ga pritajeno
prezire i mrzi. Negovori niša, ali prezir prema „prijateljima“ skoro da je
vidljiv. On duboko veruje da su oni „jadni“, „prodane duše“, i slično, ali on
je već umoran i nema nikakve želje da ih sad dalje ponižava. Dovoljno je
pokazivao moć, zadovoljan je sobom (a i ispunio je obećanje dato ljubavnici (i
ona je zadovoljna njegovim ponoašanjem tokom večeri) da će se potruditi da
postane socijalno prihvatljiviji – a ne čovek novčanik).
Društvo se izlazi iz kafane i
razilazi se. On sa ljubavnicom kreće kući.
Scena II
Jutro. Svanjiva. Ustaje iz kreveta.
Ljubavnica ostaje da leži potrbuške, licem zabijenim u jastuke tako da se ono ne vidi. Hvata se za slepoočnice i trlja ih
dok se mamuran tetura prema kupatilu. Na ogledalu mu je zalepljen stiker sa
podsetnikom šta ga sve čeka taj dan. Uglavnom računi i podsetnik da zove
direktora kastinga (broj telefona). Strgne stiker i stavi ga pored lavaboa dok
se umiva. Izlazi iz kupatila i zove devojku - direktora kastinga. Vidno je
neljubazan prema njoj. (Nečuje se šta govore, muzika nadjačava svaki drugi
zvuk, Muzika je oštra (poput bola u glavi – mamurluka) i isprekidana, skoro pa
neprijatna).
Ponovo ulazi u sobu. Ljubavnica
još leži potrbuške, ali sad joj se delimično vidi lice. Zagrlila je i privukla
jastuk (kao da joj je ljubavnik), oslonila se licem na njega (jastuk).
Neprijatno mu je. Negde u njegovim najintimnijim mislima zavidi jastuku. Ona je
prema njemu daleko nežnija i umiljatija nego prema njemu, donekle mu smeta taj
prizor, a opet suviše je uzbudljiv da bi samo prošao pored njega. Zastaje i
detaljno pregleda prizor. (Muzika se menja i is isprekidanog neprijatnog
cvilenja prelazi u jazz fusion). Uzbuđuje ga otvoreni poziv, (njena stražnjica
stoji isturena ka njemu, kao da ga doziva. Prekrivač joj je obnotan samo oko
struka dok su joj ruke i noge skroz otkivene i delimično zarivene u jastuk,
opkoračila ga je i privukla sebi kao da pokušava da ga priglrli, slično
zagrljaju majka dete). Scena koju posmatra utiče da se oseća moćno. Pomera
pokrivač i prekriva joj noge (dotad je prekrivač pokrivao samo deo iznad
kukova). Sad scena izgleda mnogo naivnije, uzdržanije. (Scena je u ovih pola
minuta doživela transformaciju iz postavke za playboj zečice do intimne kućne
atmosfere).
Nakon što je pokrije producent,
ponovo baci pogled na spisak koji je skinuo sa ogledala i nastavi dalje prema
garderoberu. Oblači se i izlazi iz sobe. Još jednom posmatra devojku na izlazu.
Vidno je zadovoljan sobom i životom (život je lep).
Scena III
Dolazi u hodnik i oblači cipele.
(cipele su statusni simbol i nešto što žene vole i on na njih obraća posebnu
pažnju. Maže ih i glanca krpom (ne četkom) dok se ne usijaju. Svestan je da deo
svog uspeha duguje upravo tome što zna kako da izabere cipele-žene to vole a
menadžerima služi kao potvreda uspeha).
Ustaje i zagleda se u ogledalu. Divi
se samom sebi. Onda pogled zaluta na natkaznu na kojoj je poređana pošta –
računi. Vadi novčanik i ostavlja pare na natkazni. Zatim se ponovo zagleda u
ogledalu, kao da o nečemu razmišlja. Gleda u novčanik koji je ostao položen
pored računa. Uzima ga i odlazi u spavaću sobu. Ponovo vadi novac i stavlja ga
na nočni stočić pored ljubavnice. (Sve bez reči.)
Izlazi iz stana i kreće niz
stepenice.
Scena IV
Na izlazu iz zgrade zatiče komšiju
koji mu nešto govori. Očigledno je da mu nešto objašnjava. Producent nema
vremena (a ni volje) da ga sluša i vadi novčanik i daje mu nešto novca.
Scena V
Auto je parkiran bahato i van
parkinga. Za brisače su mu zakačene dve kazne. Skida ih i baca na suvozačevo
mesto. Pre nego se isparkira neko mu kuca na vrata (devojka iz parking
servisa). Počinje rasprava. On gleda na sat. Nema vremena za to da se sa njom raspravlja.
Ponovo vadi novčanik i daje joj novac i vraća koverte nazad.
Scena VI
Vozi
po gradu. /(nije obavezno snimiti)
Scena VII
Ulazi u zgradu i kuca na vrata
stana. Otvara mu majka. Grle se. Očigledno je da je ne posećuje često i ona se
baš obradovala što ga vidi. Ipak razgovor između njih i pre nego je počeo biva
završen. On nema vremena za kafu i razgovor. Došao je samo da joj da neki
novac. Vadi novčanik i daje joj novac. Ponovo se grle i on odlazi. Majka ostaje
na vratima i gleda za njim. Vidi se ponos koji ona oseća.
Scena VIII
Dolazi ispred zgrade JRB-a i parkira
se. Prolazi portire i ulazi u lift. Na spratu je već došlo par kandidatkinja
kad on ulazi u kancelariju. Tad prvi put progovara.
-„Dobar dan. Hajde da završimo sa
ovim.“
Reditelj i direktor fotografije mu
otpozdravljaju i klimaju glavama. Ponašaju se kao da im je stigao šef. I on se
tako ponaša.
Нема коментара:
Постави коментар