четвртак, 24. јул 2014.

Ma i Ma, oslikavanje teksta - izrada scenografije, dan ranije



Epizoda:
Vređanje filmadžije – Ma&Ma
Uloge:
Arhitekta (Marija), kasne dvadesete, poseduje urođeni talenat za slikarstvo, ali se boji da ga koristi. Iznenađena je prilikom (i ponudom) koju je dobila. Idealizuje stariju sestru koju „maltretira“ da joj bude model. Dok je slika nesvesno transferuje svoje strahove (od neuspeha) na nju. Smatra da bi obe mogle mnogo više. Zagrizla je priliku svom snagom i pokušava da ubedi sestru da učini isto.
Model (Marina), rane tridesete, zgodna, ali i lenja, sklona izbegavanju svake vrste šanse da promeni svoj život. Želela da bude glumica ali se bojala neuspeha i nikada nije pokušala da se oproba u tom žanru. Ima strah da pozira sestri jer se boji da niko (a posebno ne ona) ne može da ispuni intimna očekivanja koja kod publike svojim slikama od nje stvara Arhitekta. Ne smatra sebe dovoljno interesantnom ni zavodljivom iako se potajno tome nada. Voli da joj se neko udvara ali nikako ne rođena sestra. Prikriva bes što je baš nju uzela za model (a ne samu sebe – pred ogledalom) kada zna (naslućuje) šta pisac oseća za nju. Volela bi kada bi reditelj osećao nešto slično prema njoj (ne kao ženi već kao prema modelu) ali se boji da i ako dođe do toga u pitanju će biti transfer prikrivene seksualne želje (a ona ne želi da se oseća kao objekat).
Sinopsis:
            Arhitekta i Model su u terpezariji. Iza njih se nalazi prozor koji otkriva pogled na prostrani vrt. Mešaju se boje ipak dve su dominantne. Zelena boja biljaka i jarko žuta svetlost koja pada na Model i čini da se njena silueta polako gubi (ima nejasne oblike, mutna je, crte figure se polako stapaju jedna sa drugom, BLUR Efekat – Model treba da podržava neku vrstu natprirodne ) Arhitekta drži pribor za crtanje i pokušava da skicira Model. Model se vrpolji. Ne može da sedi mirno. Oseća se kao da ju je Arhitekta izveo na streljanje, istovremeno godi joj osećaj otvorene superiornosti koji podržava Arhitekta.
-„Ne mrdaj se previše. Nije lako da uhvatim svaki obris kad se stalno vrpoljiš.“
-„Nisam navikla da sedim u mestu. Posebno ne dok me analizira posmatrač gonjen željom da od mene napravi nešto što nisam.“
-„A šta to nisi?“
-„Ti misliš da sam zgodnija od tebe. Plašiš se svoje seksualnosti i želiš da ti ja budem model jer me idealizuješ. Ja nisam toliko zgodnija od tebe koliko to misliš.“
-„Stvarno? U to izgleda samo ti veruješ.“
-„Iste smo. Zar to ne primećuješ?“
-„Slične... mi samo nalikujemo jedna drugoj.“
-„Ličimo kao jaje jajetu, ili kako bi ti to rekla kao slika u ogledalu.“
-„Slika u ogledalu je negativ. Ti nisi moja suprotnost.“
-„Upravo o tome i govorim. Iste smo.“
-„A zašto onda svi prilaze tebi?“
-„Kako ja mogu da znam šta upravlja ljudima? Ti nisi sklona izbegavanju. Nisi odbojna. Imaš sve što i ja, opet istina je da oni pre prilaze meni. Ja jednino mogu da se nadam, da te muškarce ne vodi samo njihov ego, jer ako je tako, onda ispada da mi prilaze samo zato što veruju da ja neću da ih odbijem i posramim onako kako ti to znaš.“
-„Opet mi prebaciješ.“
-„Ne. Ali mogla bi malo da ublažiš tog boksera u sebi. Nije sve u udarcima. Ne moraš svaki put da ih baciš na pod i vučeš po njemu. Ne moraš da likuješ dok to radiš. Ako ti se neko ne dopada postoje i drugi načini da ga odbiješ.“
-„Koristiš li ih ti?“
-„Uvek. Važan je rad nogu. Bolje da izbegavaš udarce nego da ih zadaješ. Vremenom naučiš da se krećeš, a i noge ti se se zategnu.“
-„Pa ti se navrzme još ludaka od kojih treba da bežiš.“
-„Ne da bežiš. Da ih izbegavaš. To ih izluđuje. To mi daje onaj osećaj superiornosti nad njima za kojim ti toliko žudiš.“
-„Znači sve je u nogama.“
-„Pa u šta drugo gledaju kod mene?“
-„Inventar je podugačak. Mogla bi da navedem dosta toga.“(insinuacija na druge delove tela, vrlo koketno)
-„Sve to imaš i ti. I postoji neko ko to primećuje. Veruj mi. Ja to uvek osetim. Bilo bi vreme da i ti postaneš svesna toga.“
-„Nisam baš sigurna da me toliko ceni.“
-„Vidićeš.“ (osmeh, zavodnički).


Нема коментара:

Постави коментар